Über Renate Schweizer
1977-1982 | Studium in Figuren- und Maskentheater, Stuttgart, München, Bochum |
1984–1988 | Masterstudium Arts-Institute of Boston, Begabtenförderung der Markelstiftung, Stipendium Kultusministerium NRW |
2005 | Artist in Residence in Delhi, Beginn mit gebrauchten Teebeuteln |
2008–2022 | Teilnahme an der Hanji-Paper-Fashion-Show in Jeonju, Südkorea |
2012 | Künstlerin auf der dOCUMENTA (13) mit dem critical Art Ensemble cae |
Profil: kunstportal-bw.de/kuenstler-Portrait/
Publikationen:
2023 „Learning from wasps – Paper-Art as an opportunity in ecological and sustainable challenge suposed by climate change“ in „ CONFLUENCE“ IAPMA bulletin 62, ISSN 2415-640X
2022 „Paper-Art, ecological footprint and personal preparing for a Freedom in Future“ in „FREEDOM“ IAPMA bulletin 61, ISSN 2415-640X
2021 „The power of transformation in the reuse of material and the independence and freedom of the Artist in critical times“ in „POWER“, International Association of Paperart, IAPMA Bulletin 60, ISSN 2415-640X
2020 “Understanding paper art as a creative act for global humanity” in “APPROACH”, IAPMA bulletin 59, ISSN 2415-640X,
2019 “Works of sustainability and oeconomic”, in “FUTURE”, IAPMA bulletin 57, ISSN 2415-640X
2012 Kunstprojekt “Kommt zu Tisch…” im “Karlsruher Stadtbuch”, ISBN 978-3-9814892-1-7, Karlsruher Stadtbuch Verlag
2012 in “Die Brücke”, – Forum für antirassisstische Politik und Kultur, Nr. 3 / XXXI Jahrgang – 161 – September – Dezember 2012 ISSN 0931-9514
2012 “Transfer. Beiträge Kunstvermittlung Nr. 8 Praxistest künstlerische Projekte zur Vermittlung aktueller Kunst” | Herausgeber: Schöppinger Forum der Kunstvermittlung, Verlag Stiftung Künstlerdorf Schöppingen, ISBN: 978-3-937828-25-1
Mitglied im BBK Karlsruhe, BBK Berlin, GEDOK Berlin,
IAPMA – IAPMA Galerie
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